26 Kasım 2012 Pazartesi

HZ. ÂDEM’İN TAVSİYELERİ





Hadîs-i Şerîf: “Peygamberlerin evveli Âdem (aleyhisselâm), âhiri de Muhammed (sallallâhü aleyhi ve sellem)’dir.” (Hadîs-i Şerîf, Kenzû’l-Ummal)
Hicrî: 12 Muharrem 1434   •Fazilet Takvim



HZ. ÂDEM’İN TAVSİYELERİ


Âdem (a.s.), oğlu Şît’e (a.s.) beş nasihatte bulunmuş ve: “Sen de oğullarına tavsiye edersin.” demiştir. Bu nasihatler şunlardır:

1- Kalbini fâni olan dünyaya bağlama. Ben ebedî olan Cennete bağladım, Allâhü Teâlâ ona râzı olmadı ve beni oradan çıkardı.
2- İşlerini kadınların heveslerine uyarak yapma. Ben hanımımın bir anlık hevesine uydum, ağaçtan yedim pişman oldum.
3- Ne yaparsan sonunu düşün, ondan sonra yap. Eğer ben işin sonunu düşünse idim, böyle olmazdı. (Cennetten çıkarılmazdım)
4- Kalbinin rahatsızlık hissettiği ameli terk et. Ben ağaçtan yediğimde gönlüm bundan rahatsız idi de yine de yedim, pişman oldum.
5- Ne yaparsan danışıp yap. Eğer ben meleklere danışsa idim başıma böyle şeyler gelmezdi.
Hicrî: 12 Muharrem 1434   •Fazilet Takvim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder