17 Kasım 2012 Cumartesi

ÜÇ ŞEY SEVDİRİLDİ





Hadîs-i Şerîf:“Üzerinize bir zaman gelir ki onda üç şeyden daha azîz bir şey olmaz: Helâl para, ülfet olunacak bir kardeş ve amel edilecek bir sünnet.” (Hadîs-i Şerîf, Taberânî, el-Mu'cemu'l-Evsat)
Hicrî: 2 Muharrem 1434   •Fazilet Takvim


ÜÇ ŞEY

Resûlullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: 
Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi: Güzel koku, kadın ve gözümün nuru namaz.”

Hz. Ebubekir (r.a.) Resûlullah'a (s.a.v): 
Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi: Senin huzurunda oturmak, malımı sana ve senin gösterdiğin yerlere infak etmek ve sana salavât-ı şerife getirmek.” dedi. 

Hz. Ömer (r.a): 
Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi: İyiliği emretmek, kötülüğü yasaklamak ve hadleri (cezaları) yerine getirmek.” dedi. 

Hz. Osman (r.a): 
Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi: Yemek yedirmek, selâmı yaymak ve insanlar uyurken gece namazı kılmak.” dedi. 

Hz. Ali (r.a): 
Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi: Kılıçla savaşmak, müsafiri ağırlamak ve yazın oruç tutmak.” dedi.

Cebrâil (a.s.) Resûlullah (s.a.v)’e gelmiş ve buyurmuştur: 
Yâ Resûlullah! Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi: Peygamberlerin yanına inmek, resullere peygamberliği tebliğ etmek ve âlemlerin Rabbine hamd etmek.” 

Cebrâil (a.s) şöyle devam etti: 
Allâhü Teâlâ şöyle buyuruyor: Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi: Zikreden dil, şükreden kalp ve belâlara sabreden beden.”

Bu hadîs-i şerîf dört mezhep imamına ulaşınca onlar da dünyadan sevdikleri şeyleri zikretmişlerdir.

İmam-ı Azam (rh.) buyurdular: 
Bana dünyanızdan üç şey sevdirildi: Geceler boyu ilimle meşgul olmak, büyüklenmeyi terk etmek, kin ve düşmanlıktan sakınmak ve dünya sevgisinden arındırılmış bir kalp.”

İmam-ı Mâlik (rh.) buyurdular: 
Bana dünyanızdan üç şey sevdirildi: “Resûlallah’a (s.a.v) komşu olmak, ravzasına devam etmek ve Ehl-i beytine hürmet etmek.”

İmam-ı Şâfiî (rh.) buyurdular: 
Bana dünyanızdan üç şey sevdirildi: “Yumuşak ahlâk, meşakkat ve zorluğa götüren şeyleri terk etmek ve tasavvuf yoluna uymak.”

İmam-ı Ahmed (rh.) buyurdular: 
Bana dünyanızdan üç şey sevdirildi: “Resûlullah (s.a.v)’in, hadîs-i şerîflerinde bildirdiğine uymak, onun nuruyla bereketlenmek ve peygamberimizin izinden gitmek.”
Hicrî: 2 Muharrem 1434   •Fazilet Takvim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder