12 Temmuz 2013 Cuma

SALAVÂT-I ŞERÎFENİN FAZÎLETİ



Hadîs-i Şerîf:
 “Kim sabah on defa, akşam on defa bana salevat okursa şefâatime nâil olur.” 
 (Hadîs-i Şerîf, Kenzü'l-Ummâl)
Hicrî:12 Şaban 1434   •Fazilet Takvim

SALAVÂT-I ŞERÎFENİN FAZÎLETİ


Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:

• “Bana salât getirene kıyâmet günü şefaatçi olurum.”
• “Allâhü Teâlâ meleklerinden birini vazîfelendirdi. O melek kıyâmete kadar benim kabrimin üzerinde durur. Ümmetimden biri bana salât okusa, “Ey Ahmed, filân oğlu filân, sana salât getirdi” der. Allâhü Teâlâ bana bir salevât okuyana, on rahmet eder. Daha çok okursa, Allâhü Teâlâ da daha çok rahmet verir.”
• “Allâhü Teâlâ’nın yeryüzünde dolaşan ve ümmetimden bana selâm ulaştıran melekleri vardır.”
• “Siz bana isimleriniz ve simâlarınız ile arz olunursunuz. O halde bana çok salavât getiriniz.”
• “Bana bir salât okuyana, Allâhü Teâlâ on sevâb yazar, on günâhını siler ve on derece yükseltir ve on köle âzâd etmiş gibi olur.”
• Ebû Talha (r.a.) der ki, Resûlullah’ın huzuruna girdim. Mübarek yüzünde neşe eseri vardı.

“Yâ Resûlallah, sizi hiçbir zaman bu kadar sevinçli görmemiştim” dedim.
“Nasıl olmayayım ki, Cebrail aleyhisselâm şimdi yanımdan ayrıldı. Buyurdu ki, Yâ Muhammed, ümmetinden sana bir salevât getirene, Allâhü Teâlâ on sevâb yazar, on günâhını siler, on derece yükseltir ve bir melek ona, senin için söylediği gibi söyler.”
“Ey Cebrail, kimdir bu melek.” dedim.
Allâhü Teâlâ sana bir melek vazifelendirdi, yaratıldığından kıyâmette kabirden kalkıncaya kadar, ümmetinden sana her kim salevât okursa ona, “Sana da Allah rahmet eylesin.” der.
Allâh’ın rahmetinin nihayeti yoktur. Hangi meleğe uğrasa, Hz. Muhammed’e salevât ettiği gibi, siz de ona salât edin der ve Allâhü Teâlâ, onun dediği gibi, ona cevâb verir. Kıyâmette de salavâtlarınız bana arz olunurlar.”

• “Kıyâmette insanların bana en yakını, bana çok salavât okuyanlarıdır.” 
Hicrî:12 Şaban 1434   •Fazilet Takvim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder