20 Temmuz 2013 Cumartesi

TEVBE’NİN KABULU



Hadîs-i Şerîf:
 “Ramazan-ı şerîf ayında nafakayı (çoluk çocuğunuz için yapılan harcamaları) çoğaltınız. Çünkü bu aydaki nafaka, Allah yolunda harcanan nafaka gibidir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Kenzü’l-Ummâl)
Hicrî:11 Ramazan 1434   •Fazilet Takvim

TEVBE’NİN KABULU


Rasûlullah (s.a.v.) buyurdular ki:

“Bir kimse günah işlese, günâhını itiraf edip Cenâb-ı Hakk’a:
İlâhî! Beni bağışla! dese Allâhü Teâlâ şöyle buyurur:

Ey meleklerim! Ben size nefis vermediğim için ibâdet ettikten sonra günâh işleyerek bana karşı âsî olmadınız. Sizin bana itâat etmenizde şaşılacak bir şey yoktur.

Amma insanları topraktan yarattım. Onlara nefis gibi bir düşman verdim. Sağ yanlarında dünyâ mihneti, sol yanlarında çocuklarının ve eşlerinin düşüncesi vardır.

Şeytan da onları azdırmak ve Cehenneme koymak için gayret sarf eder. Âdemoğulları benden ihsan, iyilik ve rahmet isterler. Hal budur ki, onlar bunca günah işlediler. Benim rahmetim onların günahından çoktur.

Ey benim meleklerim! Siz şâhit olun! Ben o kimseyi bağışladım. Çünkü onu ben yarattım ve onun benden başka Rabb’i yoktur.
Ben merhamet edenlerin en merhametlisiyim.”
Hicrî:11 Ramazan 1434   •Fazilet Takvim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder