21 Ocak 2014 Salı

NEFSİNE ALDANAN İNSANLARI BUNLARLA AVLARIM



Hadîs-i Şerîf:
 "Nefsim kudretinde olan Allâhü Teâlâ'ya yemîn ederim ki, ben kendisine (anasından) babasından, evlâdından ve bütün insanlardan daha sevgili olmadıkça hiçbiriniz (hakîki îmân ile) îmân etmiş olmaz." 
 (Hadîs-i Şerîf, Müttefekun aleyh)
Hicrî:20 Rabiülevvel 1434   •Fazilet Takvim

ŞEYTANIN HİLELERİNDEN


Bir gün İblis, Yahyâ Aleyhisselâm'a geldi.
Yahya Aleyhisselâm onun üzerinde çeşitli çengeller gördü; "Bunlar nedir?" diye sordu.
"Bunlar insanoğlunun hoşlandığı şeylerdir. Nefsine aldanan insanları bunlarla avlarım." dedi.
"Benim için orada bir şey var mı?" diye sordu.
"Karnını iyice doyurduğunda, namazdan ve zikirden gevşeklik göstertiriz." dedi.
"Başka bir şey var mı?" diye sordu. "Hayır" dedi.
Yahya Aleyhisselâm;
"Vallahi ben bundan sonra karnımı asla doyurmam." dedi.
İblis de; "Vallahi ben de bundan sonra hiçbir Müslüman'a asla doğruyu söylemem." dedi.

NÜKTE: ............ Saadetin Esası

Meşhur şair Hersekli Arif Hikmet merhum şöyle dermiş:
"Birçok seyahat ettim, birçok âlimler gördüm, her mesleğe vâkıf oldum, birçok paralar sarf ettim, zevk ve safa sürdüm, dünyanın soğuk ve sıcağını tecrübe ettim, saadetin esası olarak şu dört şeyi buldum: Sıhhat, hesabını bilmek, güzel ahlâk ve kalbi Allâh'ın zikriyle meşgul etmek."
Hicrî:20 Rabiülevvel 1434   •Fazilet Takvim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder