5 Haziran 2014 Perşembe

PEYGAMBERİMİZİN GÜZEL AHLÂKI



Hadîs-i Şerîf:
 "Ashâb-ı Kirâm: 'Yâ Resûlallah! Kula verilen en hayırlı şey nedir?' diye sordular. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) 'Güzel ahlâktır.' buyurdular."
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i İbn-i Mâce)
Hicrî:6 Şaban 1435   •Fazilet Takvim

PEYGAMBERİMİZİN GÜZEL AHLÂKI


Zeyd bin Sa'ne, Yahûdi âlimlerinin büyüklerinden idi. Müslüman oluşunu şöyle anlattı: Ben, Peygamberimiz hakkında Tevrat'ta bildirilen hilmi (yumuşak huyluluğu) hariç bütün vasıfları kendisinde gördüm. Hilmine de vâkıf olabilmek için onun yakınında bulunmaya başladım. Bir gün, kendisiyle bir alışverişte bulundum. Borcunu belli bir zaman sonra ödeyecekti. Borcun vâdesine birkaç gün kala yanına geldim. Yanında Hz. Ömer de vardı. Gömleğinin yakasından tuttum ve sert bir şekilde bakarak
"Ey Muhammed! Borcunu öde. Zâten, siz Abdülmuttalib oğulları, borcunuzun vaktini geçirir, uzatır durursunuz!" dedim. Bir taraftan da korkumdan Hz. Ömer'e bakıyordum. Kızgınlıktan gözleri yuvasından fırlayacak gibiydi. Sert bir şekilde bana bakıyordu. Sonunda dayanamadı ve
"Ey Allâh'ın düşmanı! Resûlullah hakkında daha önce hiç duymadığım şeyleri söyler ve hiç görmediğim şeyleri yaparsın ha. Vallâhi, Resûlullâh'tan izinsiz bir şey yapmış olmaktan çekinmeseydim senin boynunu vururdum." dedi. Peygamber Efendimiz (s.a.v.);
"Ey Ömer! Biz, senden farklı davranmanı beklerdik. Bana borcumu ödememi, ona da alacağını güzelce istemesini tavsiye etmeliydin." buyurdu. Sonra,
"Onu götür ve hakkını öde. Korkuttuğun için de yirmi sa' (1 sa' takriben 3,25 Kg) hurma fazla ver." buyurdular. Hz. Ömer Resûlullâh'ın dediğini yaptı. Zeyd bin Sa'ne, "Ya Ömer! Tevrat'ta haber verilen bütün vasıfları onda gördüm. Sâdece hilim sıfatını görememiştim. Sırf hilmini anlamak için bunu yaptım ve aynen Tevrat'ta anlatıldığı gibi buldum.
Sen şahit ol ey Ömer! Ben şehâdet ederim ki: Allâh'tan başka ilâh yoktur ve Muhammed de, Allâh'ın Resûlüdür! Sen şâhit ol ey Ömer, ben bu hurmaları ve malımın yarısını müslümanların fakirlerine bağışladım." dedim.
Zeyd bin Sa'ne (r.a.) çok zengin idi. Peygamber Efendimiz'le (s.a.v.) beraber birçok harbe katıldı. Tebük seferinden Medîne'ye dönerken yolda vefat etti. (Radıyallâhü anh)
Hicrî:6 Şaban 1435   •Fazilet Takvim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder