26 Temmuz 2014 Cumartesi

ABÂDİLE KİMDİR?



Hadîs-i Şerîf:
 "Oruçlu olan bir kimse bir mü'mini gıybet veya ona ezâ ve cefâ etme¬dikçe iftar edinceye kadar ibadettedir."
 (Hadîs-i Şerîf, Suyûtî, el- Câmiu's-Sağir)
Hicrî: 23   Ramazan 1435   •Fazilet Takvim

ABÂDİLE KİMDİR?

Abâdile, Abdullahlar demektir. Sahâbe-i Kiram'dan ismi Abdullah olanların adedi 220 veya 300'e yakındır.
Fıkhî bir meselede 'Abâdile' denildiği zaman Abdullah bin Abbas, Abdullah bin Ömer, Abdullah bin Zübeyr ve Abdullah bin Amr bin As (r.anhüm) kastolunur.
Abâdile'nin kavli demek, o meselede bu dört zâtın müttefik olduğuna işarettir.
Ashâb-ı Kirâm'ın büyüklerinden ve fukahâsından Abdullah bin Mesud (r.a.) ıstılâhî olarak Abâdile'den değildir. Çünkü Abâdile' ıstılahı onun vefatından sonra kullanılmaya başlanmıştır.

"HİMMETİN YÜCELİĞİ ÎMANDANDIR"


Bir gün, hatırı sayılır birkaç kişi Ali Râmitîni Hazretlerinin ziyaretine geldi. Fakat yanında onlara ikram edecek bir şeyi yoktu. Buna çok üzüldü. Bir şeyler temin etmek için evinden çıkınca, mürîdlerinden, paça satan ihlâslı bir genç ile karşılaştı. Elinde bir çömlek vardı. Tevazu ile Ali Râmitini Hazretlerine "Bu yemeği, müsafirleriniz ve hizmetçileriniz için pişirdim. Kabul buyurmanızı istirhâm ediyorum." dedi. Ali Râmitini Hazretleri, gencin böyle bir zamanda bu yemeği getirmesinden son derece memnun olup ona iltifat ettiler. Yemeği müsafirlerine ikram ettiler. Daha sonra o genci çağırtıp: "Evladım! Bu hizmetin gayet güzel ve yerinde oldu. Şimdi sen ne istersen iste, muradın hâsıl olur; Allâhü Teâlâ istediğini verir." buyurdular. Gayet akıllı olan genç:
"Efendim! Zâhirde ve bâtında sizin gibi olmak istiyorum." deyince Ali Râmitini Hazretleri "Bu gayet ağır bir yüktür. Sen buna tahammül edemezsin." buyurdular fakat genç tevazu içinde:
"Benim isteğim budur, başka hiçbir şey istemiyorum." diye niyazda bulundu. 'Peki, öyle olsun' deyip gence teveccühte bulundular. Bir saat sonra gencin sûreti ve sîreti, zâhiri ve bâtını Ali Râmitini Hazretlerine benzedi. Öyle ki ikisini birbirinden ayırmak mümkün değildi. Genç, bundan sonra kırk gün yaşadı ve bu yükün ağırlığına daha fazla tahammül edemeyip hakkın rahmetine kavuştu.
Hicrî: 23   Ramazan 1435   •Fazilet Takvim





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder