10 Şubat 2015 Salı

HAZRET-İ EBÛBEKR’İN CÖMERTLİĞİ




ق قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: وَمَا نَفَعَنِى مَالُ اَحَدٍ قَطُّ مَا نَفَعَنِى مَالُ اَبِى بَكْرٍ. (ت)
بيغمبر أفندمز ( صل الله عليه وسلم )  بيوردلر ." أبوبكريك مالنيك بانه وردغى فايداي باشقه هج كمسنيك مالى ورممشتر ."
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “Ebûbekir’in malının bana verdiği faydayı başka hiç kimsenin malı vermemiştir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Tirmizî)
Hicrî: 18 Rebîulâhir 1436   Fazilet Takvimi  

HAZRET-İ EBÛBEKR’İN CÖMERTLİĞİ


Hz. Ömer’in oğlu Abdullâh radıyallâhü anhümâ anlattı:
“(Bir gün) Resûlullâh aleyhisselâmın huzûrundaydım. Aynı mecliste üzerinde hurma lifleriyle dikilmiş bir aba giydiği hâlde Hz. Ebûbekir de (radıyallâhü anh) vardı.
Bu sırada Cebrâîl aleyhisselâm gelerek Resûlullâh Efendimize (s.a.v.):
“Ey Muhammed! Hz. Ebûbekir bu eski abayı niçin giymiş” diye sorunca Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.):
“Ey Cebrâil! Ebûbekir, fetihten önce, bütün malını benim için infak etti” buyurdu. Cebrâil aleyhisselâm:
Allâhü Teâlâ ona selâm söylüyor ve buyuruyor ki, ona (Ebûbekir’e) verdiğim bu fakirlikten memnun musun, değil misin? diye sor, deyince, Hz. Ebûbekir (r.a.):
Ben Rabbime hoşnutsuzluk gösterir miyim? Ben Rabbimden râzıyım, ben Rabbimden râzıyım, ben Rabbimden râzıyım, dedi.

AHMET İZZET PAŞA’NIN İ’TİRÂFI

Ahmet İzzet Paşa hâtırâtında (Feryâdım), Sultân İkinci Abdülhamîd Han ile alâkalı şu i’tirâfta bulunmuştur:
“Sultan Abdülhamid Han ile temas etmiş olan yerli ve yabancı herkes onun keskin zekâ ve ileri görüşlülüğünü tasdik ederler. Saltanatı zamanında başından gelip geçenlere bakıp düşündükçe düşmanları tarafından yapılan iftirâlardan uzak olduğuna ve kimseye zulmetmediğine ben vicdânen hükmetmekteyim. Jurnal olunan adamın şer ve zararını uzaklaştırmak için aldığı tedbirlerde tecrübe ve müşahedelerime nazaran kimsenin hayâtına, rızkına, istikbâline kastı yoktu. Nitekim saltanatı zamanında işitilen isnadların hiç birisi, Meşrûtiyet’te hiçbir zorlukla karşılaşmadan yapılan tahkîkât ve araştırmada isbat edilemedi.”
“Kadrini seng-i musallâda bilip ey Bâkî,
Durup el bağlayalar karşına yârân saf saf” diyen şâir ne kadar haklıdır.
Hicrî: 18 Rebîulâhir 1436   Fazilet Takvimi  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder