31 Aralık 2015 Perşembe

O PEYGAMBERİ OĞULLARINI TANIR GİBİ TANIRLAR




قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لَوْ نَزَلَ مُوسَى فَاتَّبَعْتُمُوهُ وَتَرَكْتُمُونِي لَضَلَلْتُمْ . (هب)
"  شايت موسى ( عليه السلام ) ( كوكدن يره ) إنسه و سز ده بنى ترك أديب اونه تابع اولسايدنز محقق دلالته دوشمش اولورسونوز  ."  
Şâyet Mûsâ (a.s.) (gökten yere) inse ve siz de beni terk edip ona tâbi olsaydınız, muhakkak dalâlete düşmüş olurdunuz.” 
(Hadîs-i Şerîf, Beyhakî, Şuabü’l-Îmân)
Hicrî: 16 Rabiulevvel  1437  Fazilet Takvimi

“O PEYGAMBERİ OĞULLARINI TANIR GİBİ TANIRLAR”


Sultan Birinci Ahmed’in hocası Mustafâ Sâfî Efendi, Sultan’ın emriyle kaleme aldığı Zübdetü’t-Tevârîh adlı eserinin 148. varakında şöyle demektedir:
“Kitabın bu kısmını yazmadan 15 gün evvel Mehmed adlı bir kimse birkaç gün müsafirim oldu. Anlattığına göre 10 yıl öncesine kadar Hıristiyan imiş. İncîl’de Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin güzel vasıflarını tetkik için Roma’da Papa’nın makamına gitmiş. Orada itimad ettiği bir nüshadan Resûlullâh’ın mübarek vasfını bulunca Müslüman olmuş.
Kendisiyle yaptığımız sohbetler neticesinde iyi bir Müslüman olduğuna kâni oldum. Ona Frenk diyarında gördüğü şeylerden sordum. Bana iki şeyi haber verdi.
Kendisine Frenk diyarının en uzak taraflarına Hz. Muhammed Mustafâ (s.a.v.)in peygamberlik haberinin ulaşıp ulaşmadığından sordum. Yemîn etti ve:
O kendilerine kitâb verdiğimiz ümmetlerin uleması onu -o peygamberi- oğullarını tanır gibi tanırlar. Böyle iken içlerinden bir takımı hakkı bile bile ketmeder, gizlerler.” meâlindeki Bakara sûresi, 146. âyet-i kerimesinde buyurulduğu gibidir, dedi. Sonra:
Onların âlimlerinden pek çoğu ile görüştüm. Hepsi Resûlullâh’ın güzel vasıflarını ve peygamberliğini benim gibi İncil’de bulup okumuşlardır. Lakin ölüm korkusuyla insanlara bunu söylemezler. Hatta ben İncil ve Tevrat’da bulduğum bu hususları onlara anlatınca bana İslâm memleketine gitmemi söylediler.
Onlarda, Kur’ân-ı Kerîm’in aslı ve kendi dillerine tercümesi vardır. Âhir zamanda o diyarlara ve Alman memleketlerine Müslümanların gelip fethedeceklerine dair kat‘î bilgileri olduğunu da haber verdi.
Haber verdiği diğer husus da deniz tarafından Şîî Safevî devleti elçilerinin papaya gelip, Müslümanlar aleyhine kafirlerle ittifak ettiklerini bizzat gördüğünü söyledi.
Hicrî: 16 Rabiulevvel  1437  Fazilet Takvimi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder