4 Ocak 2016 Pazartesi

HAK GELDİ, BÂTIL ZÂİL OLDU



قَالَ اللهُ تَعَالَى: ... لَا يَسْتَوِى مِنْكُمْ مَنْ أَنفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَقَاتَلَ أُولَئِكَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنَ الَّذِينَ أَنفَقُوا مِنْ بَعْدُ وَقَاتَلُوا... الآية. (سورة الحديد، 10)
Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu: “…Fetihten evvel infak edip çarpışanlarınız diğerlerine müsâvî olmaz, onlar sonradan infak edip çarpışanlardan derece îtibâriyle daha büyüktür...”

الله تعالى شويله بويوردى : فتحدن أول إنفاق أديب جار بشانلرنز ديكرلرينه مساوى اولماز اونلر صوكره دان إنفاق أديب جاربشانلردان درجه اعتباريله داها بويوكدر .
(Hadîd Sûresi, âyet 10)
Hicrî: 23 Rabiulevvel  1437  Fazilet Takvimi

HAK GELDİ, BÂTIL ZÂİL OLDU


Allâhü Teâlâ, Resûlullâh Efendimiz’e (s.a.v.) din düşmanlarına karşı yardım edeceğini ve fetihler olacağını bildirmişti. Sonra Peygamber’ine Mekke-i Mükerreme’nin fethini ikrâm edip İslâm dînini yükseltti ve Mekke’ye girerken: “Hak geldi bâtıl zâil (yok) oldu, hakîkaten bâtıl yıkılmaya mahkûmdur.” meâlindeki İsrâ Sûresi’nin 81. âyetini okumasını emretti.
Mekke-i Mükerreme feth edildiğinde Ka‘be-i Muazzama’nın etrafında 360 put vardı. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.), her putun karşısına geldikçe mübârek elindeki asâ ile işâret ederek İsrâ Sûresi’nin 81. âyet-i kerîmesini okuyunca put yüzü üstüne yıkılıyordu. Hâlbuki o putların her biri bulundukları yere kurşun ve demirlerle sağlamlaştırılmıştı.
Huzâa kabîlesinin Ka‘be üzerine diktikleri putun yıkılışını Hazret-i Ali (k.v.) şöyle anlattı:
Ka‘be-i Muazzama’ya geldiğimizde Resûl-i Ekrem (s.a.v.) Efendimiz bana ‘çök’ buyurdu. Ka‘be’nin yanına çöktüm. Benim zayıf kaldığımı görünce ‘omuzlarıma çık’ buyurdular. Ben de mübârek omuzlarına çıktım. Beni kaldırınca gökyüzünde ufka erişebileceğimi gördüm. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.):
“Nasıl görüyorsun?” diye sordu.
“Bütün perdelerin kaldırıldığını görüyorum. Öyle zannediyorum ki eğer dilesem gökyüzü ufkuna ulaşırım.” dedim.
Ka‘be’nin üzerine çıktığımda Peygamber Efendimiz (s.a.v.): “Onların en büyük putlarını at” diye emrettiler. Onu Ka‘be’ye ve yere demir kazıklarla sağlamca tutturmuşlardı.
Peygamberimiz (s.a.v.): “Onu ‘Hak geldi bâtıl zâil oldu, hakîkaten bâtıl yıkılmaya mahkûmdur’ (meâlindeki) İsrâ Sûresi’nin 81. âyet-i kerîmesi ile zayıflat, yerinden ayır.” buyurdular. Ben sağından solundan, önünden ardından bu âyet-i celîleyi okuyup onu yerinden ayırdım. Peygamberimiz’in emri üzere putu attım. Demirden olmasına rağmen, cam gibi kırıldı. (Tarîhu’l-Hamîs, Diyarbekrî)
Hicrî: 23 Rabiulevvel  1437  Fazilet Takvimi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder