16 Mart 2016 Çarşamba

ALLAH BENİ HER ZAMAN VE HER YERDE GÖRÜR



قَالَ قَالَ اللهُ تَعَالَى: وَهُوَ اللهُ فِي السَّمَاوَاتِ وَفِي الْأَرْضِ يَعْلَمُ سِرَّكُمْ وَجَهْرَكُمْ وَيَعْلَمُ مَا تَكْسِبُونَ. (سورة الانعام، 3)
الله تعالى شويله بيوردى : " حالبوكى او الله هم كوكلرده هم يرده معبود ( عبادت أديلندر ) . سزيك صرنزى و جهرنزى ( كزلنزى و آجغنزى ) بلر : ( كزلى و آشكار ده ، إي كوتو ) نه قازانيورسانز اونوده بلر ."
Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu: “Hâlbuki o Allah hem göklerde hem yerde ma’bûd (ibâdet edilendir). Sizin sırrınızı ve cehrinizi (gizlinizi ve açığınızı) bilir; (gizli ve âşikârda, iyi kötü) ne kazanıyorsanız onu da bilir.” 
(En’âm sûresi, âyet 3)
Hicrî: 07  Cemaz,yelâhir  1437  Fazilet Takvimi

ALLAH BENİ HER ZAMAN VE HER YERDE GÖRÜR


Evliyânın büyüklerinden ve âlim bir zat olan Cüneyd-i Bağdâdî Hazretleri, talebelerinden birini diğerlerinden daha fazla sever ve kıymet verirdi. Arkadaşları bundan dolayı onu kıskanırlardı. Şeyh hazretleri:
“Ben hepinizi bir imtihan edeceğim.” dedi. Bir gün yirmi tavuk satın almalarını, her talebeye bir tane verip, hiçkimsenin görmediği bir yerde bu tavukları kesip getirmelerini emir buyurdu. Herkes birer tane tavuk alıp gitti, biraz sonra ellerinde kesilmiş tavukla döndüler. Ancak o talebe kesmeden geri geldi. Arkadaşları neden kesmeden geldin, diye sordular. Dedi ki:
Üstazım bana hiç kimsenin görmediği yerde kesmemi emretti. Ben de bunun için nereye gittimse muvaffak olamadım. Çünkü Allâhü Teâlâ şüphesiz beni görüp gözetiyor. Benim ondan saklanabilecek gücüm kuvvetim de yok.
Cüneyd-i Bağdâdî Hazretleri böylece talebelerine ona neden kıymet verdiğini anlatmış oldu. Onlar da yaptıklarından dolayı pişman olup istiğfar ettiler. (Tezkiratü’l-Evliyâ) 

VEFATLARINDAN SONRA ANA BABAYA İYİLİK

Benî Seleme kabilesinden bir kişi Peygamber Efendimiz’e (s.a.v.) gelip:
Annem ve babam vefat ettiler. Benim onlara yapabileceğim bir iyilik var mı? diye sordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.):
“Evet, onlar için istiğfar etmek, ahitlerini, sözlerini yerine getirmek, arkadaşlarına ikramda bulunmak, onlar hayatta iken onlarla beraber ziyarette bulunduğun kimselerle irtibatı devam ettirmektir.” buyurdular. (Tenbîhü’l-gâfilîn)
Hicrî: 07  Cemaz,yelâhir  1437  Fazilet Takvimi




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder