30 Mart 2016 Çarşamba

ALLÂHÜ TEÂLÂ GANÎ'DİR



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّ الرِّزْقَ يَطْلُبُ الْعَبْدَ كَمَا يَطْلُبُهُ أَجَلُهُ. (هب)
 بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم  بيوردلر ." محقق رزق ، أجلنيك قولو آراديغى كبى آرار ( بولور ) ."
Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Muhakkak rızık, ecelinin kulu aradığı gibi arar (bulur).” 
(Hadîs-i Şerîf, Beyhakî, Şuabü’l-Îmân)
Hicrî: 17  Cemaz,yelâhir  1437  Fazilet Takvimi

ALLÂHÜ TEÂLÂ GANÎ'DİR


Allâhü Teâlâ Hadîs-i Kudsî’de buyurdu ki:
“Ey kullarım! Muhakkak ben zulmü kendime haram kıldım ve onu aranızda (yani birbirinize zulmü de) haram kıldım. Öyleyse birbirinize zulmetmeyiniz.
Ey kullarım! Benim doyurduklarım hâriç hepiniz açsınız. Öyleyse benden isteyin, sizi doyurayım.
Ey kullarım! Benim giydirdiklerim hâriç hepiniz uryansınız. Öyleyse benden sizi giydirmemi isteyin, giydireyim.
Ey kullarım! Sizin evveliniz ve âhiriniz, bütün insan ve cinlerin tamamı sizin en fâcirinizin kalbi üzere olsa bu benim mülkümden bir şey eksiltmez.
Ey kullarım! Sizin evveliniz ve âhiriniz, insanlar ve cinleriniz (yani bütün yaratılmışlar) tamamı sizin en takvâlınızın kalbi üzere olsa bu benim mülküme bir şey ziyâde etmez.
Ey kullarım! Sizin önce geleniniz ve sona kalanınız, insan ve cinniniz tamamı bir düzlükte toplansa, benden isteseler, ben de her birine istediğini versem bu benim mülkümden hiç bir şey eksiltmez. Eline bir iğne alıp okyanusa bir defa daldırıp çıkardığında ne kadar eksilirse ancak o kadar eksiltebilir.
Ey kullarım! Sizin işlediğiniz bütün amellerinizi sizin için muhâfaza ediyorum. Her kim -amel defterinde- hayırlı ameller bulursa Allâhü Teâlâ’ya hamd etsin. Bundan başka (yani günahlarını) bulan ancak kendi nefsini ayıplasın.” (er-Rikkatü ve’l-bükâ, İbn-i Kudâme)

BEYİT:

Halk-ı cihan lutf ile hep şâd olur
Bir söz ile bir gönül âbâd olur
Âzerî Çelebi (İbrâhim)
(İnsanlar, gördükleri iyilikler ile sevinir, neşelenir, güzel bir söz ile gamlı bir gönül saadete erer.)
Hicrî: 17  Cemaz,yelâhir  1437  Fazilet Takvimi




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder