25 Mart 2016 Cuma

PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN SELÂMI ALMASI



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَلَا أُنَبِّئُكُمْ بِخِيَارِكُمْ قَالُوا بَلَى يَا رَسُولَ اللهِ قَالَ خِيَارُكُمْ أَطْوَلُكُمْ أَعْمَارًا وَأَحْسَنُكُمْ أَخْلَاقًا. (حم)
" بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم  بيوردلر : دقت أدينز سزه أك خيرلنزى خبر وره يممى ؟ " بيوردولر. آصحاب كرام " أوت يا رسول الله " ده ديلر . سزيك أك خيرلنز اؤمرو أك اوزون و آحلاقى أك كوزل اولاننزدر . بيوردلر ."

“Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem ‘Dikkat ediniz. Size en hayırlınızı haber vereyim mi?” buyurdular. Ashâb-ı Kirâm “Evet yâ Resûlallah” dediler. ‘Sizin en hayırlınız ömrü en uzun ve ahlâkı en güzel olanınızdır.’ buyurdular.” 
 (Hadîs-i Şerîf, Müsned-i Ahmed
Hicrî: 16  Cemaz,yelâhir  1437  Fazilet Takvimi

PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN SELÂMI ALMASI


Peygamber Efendimiz (s.a.v.) kabirlerinde mânevî hayat ile diridirler ve gelenlerin selamlarını alırlar. Eyüb Sabri Paşa Mir’ât-ı Haremeyn kitabında diyor ki:
Sâlihlerden Süleyman bin Sehim Medenî (rah.) anlattı: 
“Nebiyy-i Zîşân Hazretlerini rüyamda gördüm ve ‘Yâ Resûlallah! Zât-ı saâdetinizi ziyâret için şevkle gelip kabr-i saâdetiniz huzûrunda selam verenlerin selam ve kelâmları mâlûmunuz olur mu?’ diye sordum.
“Evet! Selamlarına mukâbele ederim ve hâcetlerini yerine getiririm!” buyurdular. 
Sâlihlerden İbrâhim bin Beşşar (rah.) der ki: “Ben bir defa hac ettikten sonra sırf kabr-i saâdeti ziyâret niyeti ile Medîne-i Münevvere’ye gitmiştim. Hücre-i Mutahhara’ya girip selam verdim “Ve aleyke’s-selam” diye Peygamberimiz’in (s.a.v.) selâm verdiğini işittim.” 
Bu zâtlar sâlihlerin büyüklerinden olduklarından sözleri sahihtir. 

AMELLERDE DİKKAT EDİLECEK ŞEYLER

Evliyâdan Hâtem-i Esam Hazretleri’ne: Amellerinizi işlerken nelere dikkat ediyorsunuz? diye sormuşlar. O da şöyle cevap vermiş: 
Şu dört esasa dikkat ediyorum:
Birincisi, Allâhü Teâlâ’nın benim için bir rızık verdiğini, hiç kimsenin rızkının başkasına gitmeyeceği gibi benim rızkımın da benden başkasına gitmeyeceğini bildim ve buna inandım.
İkincisi, Allâhü Teâlâ’nın bana farz kıldığı ibâdetleri benden başka kimsenin yerine getiremeyeceğini bildim. İşte ben bunlarla meşgul oluyorum.
Üçüncüsü, Rabb’imin beni her an gördüğünü bildim de ondan hayâ ediyorum.
Dördüncüsü, benim için takdir olunan bir ecelimin olduğunu ve bana doğru yaklaştığını bildim de ben de (sâlih ameller işleyip yasaklardan kaçınarak) ona doğru yaklaşıyorum. (Tenbîhü’l-Gafilîn) 
Hicrî: 16  Cemaz,yelâhir  1437  Fazilet Takvimi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder