6 Ağustos 2016 Cumartesi

FARZ NAMAZLARDAN SONRA EN FAZÎLETLİ NAMAZ GECE NAMAZIDIR.”



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: خَصْلَتَانِ مَنْ حَفِظَهُمَا يَسْلَمُ لَهُ صَوْمُهُ: اَلْغِيْبَةُ وَالْكَذِبُ. (هب)
بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم بيوردلر ."إيكى حصلت واردركى اونلاردان ( كندنى ) محافظه أده نيك اوروجو سالم اولور : غيبت و يالان ."
Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “İki haslet vardır ki onlardan (kendini) muhâfaza edenin orucu sâlim olur: Gıybet ve yalan.” (Hadîs-i Şerîf, Beyhakî, Şuabü’l-Îmân)
Hicrî:   11  ٌRamazan   1437  Fazilet Takvimi 

“FARZ NAMAZLARDAN SONRA EN FAZÎLETLİ NAMAZ GECE NAMAZIDIR.”


Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
“Sizden biriniz (gece) uyuyunca şeytan onun boynuna üç düğüm düğümler. Her düğüm (yerine) “Senin için uzun bir gece vardır, rahat uyu” diye(rek eliyle) vurur.
O kimse uyanıp Allâh’ı zikrederse, bir düğüm çözülür. Abdest alırsa bir düğüm daha çözülür. Namaz da kılarsa, düğümlerin hepsi çözülür. Artık o teheccüd kılan, düğümü çözülmüş, gönlü hoş ve neşeli bir hâlde sabaha girer. Fakat zikretmez ve abdest alıp namaz kılmazsa gönlü kirli ve uyuşuk bir halde sabaha girer.”
Hazret-i Ömer’in oğlu Abdullâh (r. anhümâ) buyurdu:
Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) zamanında bir rüya gören onu Resûlullâh Efendimiz’e (s.a.v.) anlatırdı. Ben de Resûlullâh Efendimiz’e (s.a.v.) anlatacağım bir rüya görmeyi istiyordum. O vakit genç idim. Mescidde uyurken rüya gördüm: İki melek beni alıp cehenneme götürdüler. Cehennemi taşla örülmüş kuyu duvarı gibi gördüm. Orada tanıdığım bazı insanları da gördüm. Ben devamlı ‘Eûzü billâhi minennâr: Cehennemden Allâha sığınırım’ diyordum.”
Bir melekle karşılaştık. Bana “korkma” dedi.
Bu rüyamı (kız kardeşim ve Mü’minlerin annesi) Hz. Hafsâ’ya anlattım. O da Resûlullâh Efendimiz’e arz etti. Peygamber Efendimiz (s.a.v.):
“Abdullah ne güzel adamdır, geceleri (kalkıp da) namaz kılmayı âdet edinseydi” buyurmuşlar. Bundan sonra -gecenin az bir kısmı hâriç- geceleri uyumadım.
Hadîs-i şerîfte “Gece ibâdetine devâm ediniz. Zîrâ o sizden önceki sâlih kişilerin âdetidir ve Rabb’inize yaklaşmağa, günahların silinmesine, günah işlemekten uzak kalmağa sebeptir.” buyuruldu.
Gece namazı, günâhlara keffârettir ve sâlihlerin âdetidir. Dilden ve bütün bedenden fenâlığı çıkarır.
Gece namazının en fazîletli vakti, gecenin son üçte biridir. (Nihâyetü’l-Murâd, A.Ganî Nablûsî)
Hicrî:   11  ٌRamazan   1437  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder