6 Ekim 2016 Perşembe

GIYBETTEN TEVBE




قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِذَا اغْتَابَ أَحَدُكُمْ أَخَاهُ فَلْيَسْتَغْفِرْ لَهُ فَإِنَّهُ كَفَّارَتُهُ. (كنز)
بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم بيوردلر ."    برينز دين قردشنى غيبت أتديغى زمان اونون إيجن إستغفار أتسيك . زيرى بو اونون إيجن كفارتدر ."
Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Biriniz din kardeşini gıybet ettiği zaman onun için istiğfar etsin. Zîrâ bu onun için keffarettir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Kenzü’l-Ummâl)
Hicrî:   05  Muharrem   1438  Fazilet Takvimi 

GIYBETTEN TEVBE


Bir adam tâbiînden İbn-i Sîrîn’e (r.a.) ‘Ben senin gıybetini ettim. Bana hakkını helal et’ dedi. İbn-i Sîrîn (r.a.) “Ben Allâhü Teâlâ’nın haram kıldığı bir şeyi nasıl helal kabul ederim.” buyurdu.
İbn-i Sîrîn (r.a.) ona Allâhü Teâlâ’ya tevbe ve istiğfar ettikten sonra helâllik taleb etmesi gerektiğine işâret etmiştir.
Gıybet ettiği kimse gıybeti duymamışsa ona haber vermemeli, Allâhü Teâlâ’ya tevbe ve istiğfar etmelidir.
Onda olmayan bir şeyi söylemiş, yani iftirâda bulunmuş ise şu üç şeyi yapması gerekir:
1- İftirâ ederken yanında bulunanlara gidip “Ben yanınızda falan kimse hakkında şöyle söylemiştim. Ancak benim o sözlerim doğru değildir.” demeli.
2- İftirâ ettiği kişiye gidip ondan hakkını helal etmesini istemelidir.
3- Allâhü Teâlâ’ya tevbe ve istiğfarda bulunmalıdır.
İftirâdan daha büyük bir günah yoktur. Diğer günahlar için tevbe kâfi iken iftirada bu üç şart ile tevbe lazımdır. (Tenbîhü’l-Gâfilîn)

SAĞLIĞIMIZ: 

Kış Mevsimine Girerken Dikkat!

Kış mevsiminde havaların mutedil olduğu güneşli günlerde yürüyüş yapılarak hem vücudun D vitamini ihtiyacı karşılanmalı hem de hareket edilmelidir.
Mevsim meyve ve sebzelerinden A ve C vitamini bol olan havuç, brokoli, kabak, lahana, karnabahar, maydanoz gibi sebzelerin yanı sıra portakal, mandalina, elma, greyfurt gibi meyveler yenilmelidir.
Vücut direncini artıran E vitamini yeşil yapraklı sebzeler, fındık, ceviz ve baklagillerde bulunur.
Vücudun magnezyum ve çinko ihtiyacı için tam buğday ekmeğini tercih etmeli, çinko ve selenyum için balık yemelidir.
Yağlı, şekerli gıdalardan ve kızartmalardan uzak durmalı, bol su ve maden suyu içmelidir.
Hicrî:   05  Muharrem   1438  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder