15 Ocak 2017 Pazar

İHLASLA YAPILAN DUÂNIN TESİRİ




قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَا نَهَيْتُكُمْ عَنْهُ فَاجْتَنِبُوهُ وَمَا أَمَرْتُكُمْ بِهِ فَافْعَلُوا مِنْهُ مَا اسْتَطَعْتُمْ. ( م )
بيغمبر أفندمز محمد مصطفى صلى الله عليه وسلم بيوردلر ." سزه ياسقلاديغم شيلردن قاجنين ، أمر اتديكم شيلرىده كوجونوز يتديكى قدار إشلين ."
Peygamber Efendimiz Muhammed Mustafa (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Size yasakladığım şeylerden kaçının, emrettiğim şeyleri de gücünüz yettiği kadar işleyin.” 
(Hadîs-i şerîf, Sahîh-i Müslim)
Hicrî:    17  Rebîulâhir   1438  Fazilet Takvimi 

İHLASLA YAPILAN DUÂNIN TESİRİ


İmâm Hâfız Fahruddîn Osman bin Muhammed Tûrîzî anlattı: Mekke-i Mükerreme’de Şeyh Takıyyüddin el-Havrânî’den Tefsîr, Hadîs, Fıkıh gibi ilimleri okuyordum. Bir gün ders için oturduğumuz sırada bir akrep gördük. Şeyh onu eline aldı, evirip çevirmeye başladı. Ben hayretimden elimden kitabı bıraktım. Bana:
“Dersini okumaya devam et” dedi.
“Bu sırrı bana öğrettikten sonra okuyayım” dedim.
“Bu esasında hepinizin bildiği bir şeydir” dedi.
“O nedir?” dedim,

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ   :  مَا مِنْ عَبْدٍ يَقُولُ فِي صَبَاحِ كُلِّ يَوْمٍ وَمَسَاءِ  
بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

“Peygamber Efendimizin (s.a.v.) şu hadîs-i şeriflerinde öğrettikleri duâdır:
“Kim sabah ve akşam: ‘Bismillâhillezî lâ-yedurru measmihî şey’ün fi’l-arzı velâ-fi’s-semâi vehüve’s-semî‘u’l-alîm’ duâsını okursa ona hiçbir şey zarar vermez.”
Ben bu sabah bu duâyı okumuş idim” dedi.
(Tercümesi: İsm-i şerîfi ile beraber yerde ve gökte hiçbir şey zarar vermeyen Allâh’ın adı ile. O (Allah ki) semî ve alîm (her şeyi işiten ve her şeyi bilen)dir.
(Hayâtü'l-Hayevân)

MUTFAĞIMIZ: SEBZE ÇORBASI

Malzemeler: 2 adet patates, 1 adet kabak, 2 adet havuç,
1 adet kereviz (yeşil yaprakları ile birlikte), 1 adet soğan, yarım demet maydanoz, 4 diş sarımsak, yarım çay bardağı zeytinyağı, 1 çay kaşığı tuz, 3 çorba kaşığı un, 1 çay bardağı yoğurt, 1 adet yumurta, 1 çorba kaşığı tereyağı, toz biber, kuru nane, 7 bardak su.
Hazırlanışı: Sebzeler yıkandıktan sonra yemeklik doğranıp bir tencerede yeteri kadar su ile 10 dk. haşlanır. Başka bir tencerenin içinde terbiye hazırlanır: Yağ ve un konup kavrulur, su (tercihan et suyu) ilave edilir. Kaynayınca çırpma teli ile çırpılarak hazırlanan yoğurt ve yumurta ilave edilir. Kaynayınca suyu ile beraber haşlanmış sebzeler ilave edilir. Çorba tanesiz isteniyorsa bu esnada karıştırıcı ile inceltilir. Ezilmiş sarımsak, kuru nane ve kıyılmış maydanoz konur. Tereyağı eritilip toz biber dökülerek ikram edilir.
Hicrî:    17  Rebîulâhir   1438  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder