21 Ocak 2017 Cumartesi

MİZÂNI AĞIR GETİREN AMELLER




قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَا مِنْ شَيْءٍ أَثْقَلُ فِي الْمِيزَانِ مِنْ حُسْنِ الْخُلُقِ. (د)
بيغمبر أفندمز محمد مصطفى صلى الله عليه وسلم بيوردلر   ." ( آخرتده عمللريك طارطلديغى ) ميزانده ( ثوابى ) ، كوزل آخلاقدان دها آغر هجبر شى يوقدر ."
Peygamber Efendimiz Muhammed Mustafa (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “(Âhirette amellerin tartıldığı) mîzanda (sevâbı), güzel ahlâktan daha ağır hiçbir şey yoktur.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Ebû Dâvûd)
Hicrî:    23  Rebîulâhir   1438  Fazilet Takvimi 

MİZÂNI AĞIR GETİREN AMELLER


Hazret-i Âişe (radıyallâhü anhâ) vâlidemiz, rüyasında kıyâmetin kopmuş, insanların mahşer meydanına toplanmış olduğunu gördü. Bu sırada bir kadının amelleri tartılıyordu. Onun hayırlı amelleri Uhud Dağı'ndan daha ağır gelmişti. Hazret-i Âişe, o kadını tanıdı. Uyandığında onu yanına çağırdı ve:
“Sen ne gibi hayırlı ameller işliyorsun ki mizanın ağır geliyor?” diye sordu. Söylemek istemedi. Hazret-i Âişe ısrar edince dedi ki:
“Yedi şeyi işlemeye devâm ediyorum:
1- Kendimi öyle saklarım ki nâmahrem hiç kimse beni görmez.
2- Yanımda bir şey varken isteyeni asla boş çevirmem.
3- Tek başıma yemem, illa beraber yiyeceğim birisini bulurum.
4- Ezan okunmadan önce namaza hazırlanırım.
5- Ezan okunurken ezanı müezzinle birlikte tekrar ederim.
6- İstişâre etmeden asla bir iş yapmam.
7- Benimle alakasını kesen akrabalarımla ben alakamı kesmem, onlarla alakadar olurum.
Hazret-i Âişe (r.anhâ) vâlidemiz:
“İşte senin mizanın bunlarla ağır gelir” buyurdular.

İSTEYENİ YAHUT SORANI AZARLAMA

Nişabur'da, ihtiyacını temin etmek için kapı kapı gezen Irâkıye adlı yaşlı bir kadın vardı. Öldükten sonra kendisini rüyada görüp:
“Halin nasıldır?” diye sordular. Şöyle anlattı:
“Bana ‘Ne getirdin?' dediler.
“Âh! Ben bütün ömrümde gezdiğim kapılardan: ‘Allah versin' diye bu kapıya gönderilirdim. Şimdi de siz bana: ‘Ne getirdin?' diyorsunuz, dedim.”
Bunun üzerine şu hitâb geldi:
“Kulum doğru söylüyor; kendisini serbest bırakın.”
(Nefehâtü'l-Üns)
Hicrî:    23  Rebîulâhir   1438  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder